Handelsbetingelser

Her finder du E-GO  handelsbetingelser Vi har opdelt Handelsbetingelserne i afsnit om Kontant Køb, Leje og Køb af el.

E-GO  er et 100% danskejet selskab, som sælger og udlejer el-ladere, el og operatørydelser til private såvel som erhvervskunder med elbiler og ladebehov. E-GO  Aps.  CVR 43023594, Avedøreholmen 78B, 2650 Hvidovre, email: e-go@e-go.dk, telefon 3636 5200.

  1. Kontant køb

1.1 Kontant køb i webshoppen

Køber du produkter og ydelser kontant i vor webshop kan du betale med de fleste gængse betalingskort samt Mobilepay. Dit køb trækkes først, når varen er overdraget til GLS, anden befragter eller efter forudgående aftale er afhentet på E-GO’s lager af køber.

  • Abonnement ved Kontant køb

Ved kontant køb kan der oprettes et abonnement, som inkluderer udvidet garanti på E-GO ellader, gratis tele-support, opdateringer af hardware, GSM forbindelse incl. SIMkort og trafik på samme, service- og vedligehold af lader inklusive reservedele, arbejdsløn og kørsel til tekniker (fysiske servicebesøg er kun gældende for adresser på brofaste øer) samt evt. afgiftsrefusion for el-afgifter for el forbrugt på E-GO lader. Refusionens størrelse afhænger af den til enhver tid gældende lovgivning og refusionsret med fradrag af 3,75 øre pr. kWh, som dækker E-GO’s omkostninger til administration og indberetning af refusionsopgørelse til SKAT.

Alle beløb i Webshoppen er i danske kroner (DKK) og er incl. moms og kan findes hér

  • Levering ved Kontant køb

Når du køber din ellader kontant leverer E-GO  Aps. varen indenfor 1-2 arbejdsdage til dén GLS Pakkeshop, du har valgt ved bestilling og betaling. Prisen for levering fremgår af E-GO ’s prisliste samt i webshoppens betalingsvindue.

Du kan også vælge at afhente din(e) vare(r) på vort lager. Afhentning vælges i webshoppens betalingsvindue og du bliver herefter kontaktet af E-GO ’s Kundeservice, når varen er klar til afhentning. Afhentning sker fra adressen:

E-GO  aps., Islevdalvej 124, 2610 Rødovre

1.4 Definition af Standardinstallation

E-GO  samarbejder med en række autoriserede el-installatører i Danmark og tilbyder installation af din E-GO  ellader.

Du kan vælge at tilkøbe installation af din E-GO  ellader kontant i webshoppen, som beskrevet under ’Kontant køb i webshoppen’.

Installationsydelsen leveres som en standardpakke indeholdende:

  1. Autoriseret Installation fra lovlig el-tavle til ladeboks                                   
  2. Levering og montering af 10m kablet installation fra el-tavle til ladeboks
  3. 1 stk. gennemføring i murværk
  4. 1 stk. udvidelse af EL tavle med 16A kombiafbryder 4 polet (der skal være plads til montering af kombiafbryderen i el-tavlen)
  5. Montering og tilslutning af ladeboks.
  6. Test og afprøvning af ladeboks med kunden
  7. Lovpligtig KLS
  8. Arbejdet udføres mandag til fredag kl. 0700-1500
  9. Arbejdet kan udføres frit og uhindret inden for normal arbejdstid
  10. Montage og installation skal kunne udføres fra en stige på max. 3 meter

Ydelser og komponenter udover de ovenfor nævnte aftales mellem kunde og installatør og
udføres af installatør efter kundens udtrykkelige accept af mer-betaling. 

Ved installation af andre ladeboks-typer end 7 og 11 kW ladebokse, f.eks. DC-ladere beregnes prisen for den individuelle installation og efter besigtigelse.

1.5 ’Selv-installation’ ved Kontant køb

Du kan også vælge selv at stå for installationen af elladeren. Elladeren vil i så fald være konfigureret og som sådan klar til brug. Bemærk, at SIM kort til GSM forbindelse ikke medfølger og skal bestilles særskilt som abonnement (se tidligere punkt ’Abonnement’).

Hvis du selv vil stå for installationen af elladeren skal du være opmærksom på, at der er tale om en stærkstrøms-installation, som kun en autoriseret elektriker må udføre.

Bemærk, at E-GO  fraskriver sig ethvert ansvar og erstatningspligt for fejl og/eller skade(r) på udstyr, der ikke er installeret af en af E-GO anvist installatør.

Ved Selv-installation kan der ikke tegnes service- og vedligeholdelsesabonnement hos E-GO medmindre der kan fremvises en skriftlig Ladetest fra autoriseret el-installatør.

1.6 Fortrydelsesret og returnering af vare(r)

Fortrydelsesret for almindelige varer købt kontant

1.6.1 Som privat forbruger og kunde hos E-GO  har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til E-GO @E-GO .dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

1.6.2 Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostninger og installationsomkostninger refunderet, hvis du fortryder hele eller dele af dit køb.

1.6.3 Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

1.6.4 Varens stand, når du sender den retur og evt. værdiforringelse

Varen har mistet værdi og kan ikke betragtes som ny, hvis den ved modtagelse findes at være slidt, ødelagt, beskidt eller har været opskruet på væg eller installeret og tilkoblet el-nettet. Varen har ligeledes mistet værdi, hvis du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer I alle ovenstående tilfælde kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage og har varen været installeret og tilkoblet el-nettet og/eller opskruet på væg eller lignende ydes ingen refusion..

Ved returnering skal du sørge for at pakke varen forsvarligt og omhyggeligt ind i den originale emballage, som varen blev leveret i og på den måde sikre dig, at indpakningen beskytter varen mod at blive beskadiget under transport samt beskytter mod misfarvning fra evt. kasse-fyld (brug ALDRIG avispapir!).

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi og det er en forudsætning for tilbagebetaling, at enheder (udstyr, som er ‘låst’ til kundens WiFi via app-konto) som returneres, er slettet fra kundens app-konto. Er enhed(er) ikke slettet fra app-konto kan de ikke genbruges og der ydes derfor ikke refusion. Hjælp til sletning af udstyr, som returneres er gratis ved telefonisk eller skriftlig henvendelse til E-GO ’s Support.

Hvis den originale emballage mangler, betragtes det også som en værdiforringelse af varen og der fratrækkes 15% af refusionsbeløbet til dækning af værdiforringelsen.

1.6.5 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage så længe varen returneres som beskrevet i pkt. 1.6. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig med undtagelse af DKK 100,00 for leverings-omkostninger (gælder ikke installationsomkostning og ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købsaftalen.

Vi tilbagefører pengene til din bank-konto og derfor skal vi bruge dine konto-oplysninger. Du kan skrive dem på Fortrydelsesformularen.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

E-GO  Aps.

Avedøreholmen 78B

2650 Rødovre

Att. Returvarer

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller til pakkeshop.

Du kan også fortryde købet ved at give os forudgående besked og aflevere varen personligt på ovenstående adresse. 

  1. Leje af el-lader

 

2.1.1 Leje af el-lader.

Udgangspunktet for lejeaftalen er i første del af handelsbetingelserne, og fravigelserne er her:

2.1.2 Bindingsperiode

Lejeaftalens bindingsperiode er 6 måneder fra indgåelse af aftale.

2.1.2.1 Førstegangsydelse

Førstegangsydelsen for oprettelse og administration af lejeaftale samt delvis dækning af den tekniske installation opkræves ved indgåelse af lejeaftalen. Prisen for førstegangs-ydelsen fremgår i betalingsvinduet og af prislisten på e-go.dk

2.1.3 Lejeaftalen omfatter vare(r) og ydelser:

Det udstyr, som lejes er specificeret på kundens profil på E-GO.dk og hér kan oplysninger om faktura og betaling ligeledes tilgås.

Som en del af lejeaftalen indgår E-GO ’s abonnementsaftale og fysisk installation af den lejede el-lader af autoriseret elektriker, såfremt den bestilte lejeaftale udtrykkeligt dækker dette.

Lejeaftaler indgået efter den 17. maj 2023 inkluderer ikke dækning af omkostninger til installation af ladestander.

Den fysiske installation af ladeboksen på kundens adresse udføres af E-GO ’s samarbejdspartner, som er autoriseret elektriker. E-GO afholder omkostningen til Standardinstallation (se definition og indhold i afsnit 1.4).  Restværdi for installationsomkostningen afregnes som nævnt i pkt. 2.1.7.

Som tillæg til lejeaftalen kan E-GO  tilbyde at levere el til lejers bolig. Lejer giver i så fald ved indgåelse af el-aftalen samtykke til at E-GO  opsiger el-leveringsaftalen med lejers nuværende el-leverandør og tilmelder husstandens elmåler til E-GO  Aps. Vilkår for el-leveringsaftale  findes i afsnit 4.

2.1.3.1 Den månedlige ydelse er sammensat således: (Leje med el-aftale/abonnement)

Alle ydelser  for det lejede udstyr debiteres som en samlet ydelse og månedsvis forud. Priser findes på https://E-GO .dk/

Lejeydelsen dækker:

Leje af hardware (Ladestander med ladekabel), service og vedligehold af hardware (Ladestander), omkostninger til E-GO’s SIM-kort (GSM forbindelse), gratis adgang til og benyttelse af E-GO’s lade-app, opdateringer til hardware og evt. beregning af ladeboksens el-forbrug, hvis kunden er berettiget til refusion af el-afgifter iflg. den til enhver tid gældende Elafgiftslov. Se også punkt 2.1.3.2

Årlige finansieringsomkostninger til finansiering af evt. installationsomkostning er kr. 0, hvilket betyder at ÅOP er 0% og der beregnes ikke renter eller gebyrer.

Er el-aftale tilvalgt sker afregning af el iht. afsnit 4.11

2.1.3.2

Refusion for el-afgifter til Staten leveres som en del af lejeaftalen, når abonnement eller el-aftale også er tilvalgt. Tidligere opkrævede el-afgifter kan refunderes efter den til enhver tid gældende Lov om el-afgifter.

Refusionsbeløb opgøres og anmeldes til SKAT over E-GO’s momsafregning og udbetales derfor kvartalsvis, således at refusionsbeløb vedrørende kvartalet juli-august-september opgøres i decembers momsafregning og udbetales i januar måned.

For administration og opgørelse samt ansøgning om refusion til SKAT betaler kunden 3,75 øre pr. kWh for det antal kWh, der søges refunderet afgift for hos SKAT. Beløbet modregnes af E-GO’s administration i refusionsbetalingen til kunde.

Refusion for el-afgifter kan kun ske, når kunden opfylder de i lovgivningen nævnte kriterier for godtgørelse og såfremt SKAT godkender refusionsanmodningen.

2.1.4 Opsigelse

Lejeaftalen løber automatisk og kan altid opsiges med løbende måned + 1 måneds varsel og tidligst til udløb af den 6. måned. Opsigelse skal ske skriftligt til e-go@e-go.dk. Udstyr skal returneres uden ophold og senest 8 dage efter lejeaftalens ophør. Nedtagning og returnering sker for lejers regning og risiko. Det står lejer frit selv at arrangere og betale for nedtagning og returnering eller benytte E-GO ’s autoriserede partnere til nedtagning og returnering. Såfremt E-GO skal forestå nedtagning og returnering af ladestanderen debiteres 1 arbejdstime samt kørsel til teknisk personale.

SIM kort er udlejers ejendom og skal returneres sammen med det øvrige udstyr.

2.1.5 Fortrydelsesret

Som privat forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, vi har indgået lejeaftalen..

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra aftaledagen til at give os besked om, at du vil fortryde. Du kan sende en mail til e-go@e-go.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i betingelserne eller på E-GO ’s hjemmeside. Fortrydelse kan kun ske skriftligt.

2.1.6 Tilbagebetaling

Har du givet dit samtykke til, at leveringen kan gå i gang, og ønsker du alligevel at fortryde, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for den del af lejeaftalen, der allerede er leveret. Dvs. at vi vil opkræve leje pr. dag for hver dag, lejeaftalen har været gældende og indtil dén dag, du meddeler os din fortrydelse (hvis din lejeydelse er 199 kr. om måneden og du fortryder efter 10 dage, så tilbagebetaler vi 132,66 kr. af lejeydelsen ((199,00/30*10)-199,00). 

Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om, at du vil fortryde lejeaftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Er den fysiske installation af ladeboksen påbegyndt eller fuldendt på tidspunktet for din fortrydelse af aftalen vil installationsomkostningen blive debiteret til dig (DKK 4.995,00 incl. moms pr. 1/1-2022) og med fradrag af indbetalt  Oprettelsesgebyr (Førstegangsydelse).

2.1.7

Ved opsigelse af lejeaftale, hvor E-GO har afholdt omkostningen til den fysiske installation, før installationsomkostningen er indfriet vil restbeløbet blive opkrævet særskilt efter lejeaftalens ophør, netto kontant i 8 dage. 

Ved ophør af lejeaftalen, hvor installationsomkostningen var en del af lejeaftalen, vil restbeløbet for den fysiske installation blive beregnet afhængigt af, hvor længe lejeaftalen har løbet:

Lejeaftalens løbetid:                               Restbeløb excl. nedtagning af ladestander

0 – 6   måneder                                      DKK 2.495,00

6 – 18 måneder                                      DKK 1.995,00

19 – 36 måneder                                    DKK 1.495,00

36+ måneder                                          DKK    695,00

Fortryder du lejeaftalen og den fysiske installation er påbegyndt eller færdiggjort forfalder prisen for det fulde installationsarbejde (pr. 1/1-2022 DKK 4.995,00) til betaling netto kontant. Prisen for en standardinstallation kan ses på e-go.dk eller i prislisten hér 

 2.1.8 Hvis du vil reklamere over lejeaftalen eller det lejede udstyr

Hvis du ikke er tilfreds med produktet eller selve lejeaftalen, kan du kontakte os på 

e-go@e-go.dk eller telefon 3636 5200.

Telefon-support og support via email er gratis i rimeligt omfang (Fair Use).

Købelovens mangelsregler gælder ikke for lejeaftaler/abonnementer.

Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i Købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til lejeaftalen.

2.1.9 Levering af varer

Ved levering af varer har du som privat forbruger reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du returnerer varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.’

2.2.1 Betaling af løbende ydelser

Når du indgår en lejeaftale med E-GO  om leje af el-lader giver du samtykke til, at E-GO  trækker den månedlige ydelse på dét betalingskort, du benyttede, da du godkendte og betalte første ydelse af lejeaftalen. Du kan også tilmelde dig Betalingsservice, hvis du ikke ønsker, at E-GO  trækker ydelsen på dit betalingskort. Ydelser trækkes herefter automatisk via Betalingsservice den sidste hverdag i en måned.

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker den aftalte ydelse via Betalingsservice eller betalingskort. I tilfælde af at du trækker dit samtykke tilbage, kan E-GO bede dig indbetale et depositum svarende til 3 måneders ydelser, som sikkerhed for fremtidige betalinger. Depositum forrentes ikke og tilbagebetales ved lejeaftalens ophør.

Ved tilbagekaldelse af tilladelse til at trække lejeydelsen på betalingskortet vil E-GO udstede faktura, som sendes via email til kunden. Gebyr for udstedelse og manuel fremsendelse af faktura tillægges med et rimeligt beløb, som udelukkende dækker administrationen ved manuel udstedelse og fremsendelse af faktura via email.

        3.Abonnement

3.1 Abonnement ved Kontant Køb

Ved kontant køb og tilkøb af installation fra E-GO  Aps. kan der tegnes et abonnement, som inkluderer udvidet garanti på ellader, gratis tele-support, opdateringer af hardware, GSM forbindelse incl. SIMkort og trafik på samme, service- og vedligehold inklusive reservedele, arbejdsløn og kørsel til tekniker (fysiske servicebesøg er kun gældende for adresser på brofaste øer) samt refusion af el-afgifter i henhold til de enhver tid gældende regler og love for refusion af elafgift. Alle beløb er i danske kroner (DKK) og er incl. moms. Abonnementspriser kan ses hér 

3.2 Abonnement ved lejeaftale

Abonnementet er altid inkluderet i E-GO ’s lejeaftaler og opsigelsesvarsel og vilkår følger lejeaftalens varsler og vilkår for ophør.

4.Køb af el til husstanden 

 4.1 Aftaleindgåelse, fortrydelsesret og hjælp til opsigelse af kundens el-aftale hos anden leverandør

4.1.1 Kunden indgår en bindende aftale om levering af el med E-GO , når kunden udtrykkeligt giver skriftligt og bindende samtykke  til aftale om køb af el fra E-GO  ved indgåelse af el-leveringsaftale i E-GO webshoppen. Kunden modtager efter bestilling kopi af vilkår og el-aftale via oplyst email-adresse. 

4.1.2 I forbindelse med indgåelse af lejeaftale med levering af el modtager E-GO  de til brug for kundeoprettelsen nødvendige data. Kunden giver ved el-leveringsaftalens indgåelse E-GO  samtykke til at meddele kundens eksisterende el-leverandør ophør af aftale således at den mellem kunden og E-GO aftalte leverance kan påbegyndes. Kunden giver ligeledes samtykke til at E-GO  indhenter nødvendige informationer fra kundens eksisterende el-leverandør og fra det relevante netselskab i forbindelse med kundens skift E-GO .

4.1.3 E-GO  er ikke ansvarlig for konsekvenserne af kundens opsigelse af sin nuværende el-leverance og tager forbehold for evt. bindingsperiode og andre forhold udenfor E-GO’s indflydelse, som f.eks. kan hindre leverandørskifte og opstart af E-GO elaftale.

4.1.4 E-GO kan ikke drages til ansvar for evt. tab kunden måtte lide i forbindelse med at leverandørskiftet ikke kan effektueres – uanset årsagen.

4.2 Forholdet til netselskabet

4.2.1 ”Netselskabet”, er den transportør af el, som forestår transport af den leverede energimængde fra højspændingsnettet og til forbrugsstedet. Forholdet mellem kunden og netselskabet er reguleret af netselskabets til enhver tid gældende betingelser for tilslutning til og brug af det kollektive elforsyningsnet. Kunden er ansvarlig for til enhver tid at opfylde netselskabets betingelser, som kan findes på det relevante netselskabs hjemmeside. E-GO  har fuldmagt til at repræsentere kunden i forbindelse med leverandørskifte over for Energinet.dk og netselskabet. E-GO benytter Energinets Datahub, som er en it-platform, der ejes og drives af Energinet.dk, og som håndterer måledata, stamdata, nødvendige transaktioner og kommunikation mellem elmarkedets aktører i Danmark. Mister kunden sin netadgang, uanset årsagen hertil, kan E-GO  ikke holdes ansvarlig for opfyldelse af el-leveringsaftale og disse betingelser.

4.3 Fortrydelsesret

4.3.1 Som kunde hos E-GO  har du 14 dages fortrydelsesret beregnet fra datoen for indgåelse af el-leveringsaftale med E-GO . Du skal hurtigst muligt og inden 14 dage fra el-leveringsaftalens indgåelse meddele E-GO , at du fortryder el-leveringsaftalen.. Du kan fortryde el-leveringsaftalen ved at sende en mail til e-go@e-go.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i betingelserne eller ved at logge på din kunde-profil på www.E-GO .dk. og meddele fortrydelsen online.

4.4 Tilbagebetaling ved udnyttelse af fortrydelsesretten

4.4.1 Hvis du fortryder dit køb, får du som udgangspunkt forudbetalte ydelser refunderet.

4.4.2 Hvis du i forbindelse med El-leveringsaftalens indgåelse har anmodet om, at el-leverancen påbegyndes inden udløbet af fortrydelsesfristen, og ønsker du alligevel at fortryde, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for den del af ydelsen, der allerede er blevet leveret på fortrydelsestidspunktet. Betalingen vil afhænge af dit elforbrug opgjort i KWh for den periode, du har modtaget el fra E-GO , og den gældende KWh-pris (”E-GO  spotpris”) for dit produkt hos E-GO . Du kan se den aktuelle kWh-pris (E-GO  spotpris) på www.E-GO .dk.

4.4.3 Hvis du fortryder el-leveringsaftalen med E-GO , refunderer vi evt. forudbetalte beløb til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om at du vil fortryde El-leveringsaftalen. Vi tilbagefører pengene til den ”Tilbageføringskonto”, du har oplyst da aftalen blev indgået, medmindre vi har aftalt andet.

4.4.4 Vigtigt! Hvis du fortryder El-leveringsaftalen med E-GO , er det vigtigt, at du husker at tilmelde din adresse til en ny el-leverandør, hvis du ikke i forvejen har en aftale om el-leverance til adressen. Ellers kan du i sidste ende risikere, at der ikke bliver leveret el til adressen. Se også afsnit 14.5 om ”Ophør”.

5 Behandling af personoplysninger

5.1 Som led i El-leveringsaftalens indgåelse og opfyldelse og af hensyn til E-GO ’s løbende administration af kundeforholdet indhenter og behandler E-GO  en række personoplysninger om kunden. E-GO  har brug for at behandle dine personoplysninger, når du køber el hos E-GO , herunder bl.a. dit navn, adresse, tlf.nr., e-mailadresse og betalingsoplysninger.

5.2 For at kunne oprette dig hos netselskabet, er det også nødvendigt for E-GO  at behandle dit CPR-nummer. Det bliver naturligvis behandlet fortroligt.

5.3 Vi registrerer og videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere ydelsen til dig.

5.4 Oplysningerne anvendes til administration af kundeforholdet, herunder kreditvurdering, gennemførelse af strømleverancen og faktureringen. E-GO  er berettiget til at videregive oplysningerne til andre, herunder det offentlige, hvis det er nødvendigt for at varetage leverancen og forpligtelserne iht. el-leveringsaftalen samt, hvor det er i overensstemmelse med rettigheder og forpligtelser efter lovgivningen i øvrigt.

5.5 Personoplysningerne registreres hos E-GO  og opbevares kun så længe, du er kunde hos E-GO . Når kundeforholdet ophører og alle udeståender er afviklet, opbevarer vi de relevante oplysninger i op til yderligere 5 år fra udgangen af regnskabsåret, i henhold til bogføringslovens regler. Derefter slettes oplysningerne, medmindre vi undtagelsesvist har behov for at opbevare personoplysningerne i en længere periode. Det vil som udgangspunkt kun være relevant, hvis det er nødvendigt for os at opbevare oplysningerne for at gøre et krav gældende eller for at forsvare os mod krav, der er rejst mod E-GO .

5.6 Vi samarbejder med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler personoplysninger på E-GO ’s vegne (også kaldet ”databehandlere”). Disse databehandlere behandler udelukkende personoplysningerne på E-GO ’s vegne og efter E-GO ’s instruks, og må således ikke anvende personoplysningerne til egne formål.

5.7 Vi samarbejder kun med databehandlere inden for EU eller i tredjelande, der kan give dine personoplysninger en tilstrækkelig beskyttelse i overensstemmelse med de databeskyttelsesrettigheder, der følger af EU-retten, herunder databeskyttelsesforordningen (”GDPR”) og EU-chartret.

5.8 Den dataansvarlige på E-GO .dk og for administration af El-leveringsaftalen er E-GO  aps.

6 Kreditvurdering

6.1 Forud for el-leveringsaftalens indgåelse kan E-GO  foretage en kreditvurdering af kunden ved blandt andet at indhente oplysninger fra et godkendt kreditoplysningsbureau.

6.2 Det er en forudsætning for E-GO  for indgåelsen af el-leveringsaftale, at:

  1. a) der kan ske en kreditgodkendelse af kunden,
  2. b) kunden ikke er registreret i et kreditoplysningsbureau, f.eks. RKI eller Debitorregistret, og
  3. c) kunden ikke er i restance med betalingen for et tidligere eller andet eksisterende aftaleforhold vedrørende levering af el med E-GO .
  4.  

6.3 E-GO  forbeholder sig ret til, i hele aftaleperioden, løbende at modtage kreditoplysninger fra uafhængige kreditoplysningsbureauer.

6.4 Hvis der er grund til at forvente manglende betalingsevne/vilje hos kunden, kan der stilles krav om, at kunden stiller sikkerhed i form af kontant depositum eller anden sikkerhed, som vilkår for indgåelse af eller fortsat el-leverance i overensstemmelse med de til enhver tid gældende regler. Se også afsnit 11.9 om sikkerhedsstillelse.

7 Markedsføring

7.1 Hvis du har givet E-GO  samtykke til at kontakte dig med markedsføringsmateriale (tilbud på e-mail, sms, brev eller telefon), kan du til enhver tid tilbagekalde samtykket, enten direkte i afmeldelseslinket i e-mailen (hvis markedsføringen sendes pr. e-mail) eller ved at sende en e-mail med besked om tilbagekaldelse af samtykket til E-GO @E-GO .dk.

8 Flytning af adresse

8.1 Ved flytning af adresse kan El-leveringsaftalen følge med kunden til kundens nye adresse (kræver at E-GO informeres af kunden om ny adresse, tidspunkt for indflytning osv.). 

8.2 Kunden er forpligtet til at tage kontakt til E-GO  senest 7 hverdage før flytning, således at kundens adresseflytning registreres rettidigt og således at E-GO  kan levere el til kundens nye adresse, såfremt dette aftales.

8.3 Hvis kunden og kundens samlever/ægtefælle begge står på El-leveringsaftalen, skal kunden være opmærksom på, at kunden skal anmode om at blive slettet fra El-leveringsaftalen, hvis kunden flytter, selvom samleveren/ægtefællen bliver boende på aftageradressen. Kunden kan i disse tilfælde afmelde sig med én dags varsel, hvis samleveren/ægtefællen fortsætter med at få leveret el til adressen. E-GO  er berettiget til at anmode om dokumentation for kundens fraflytning.

8.4 Ved dødsfald, begæring om rekonstruktionsbehandling, begæring om konkurs eller indledning af gældssanering skal E-GO  straks underrettes herom, og måleren skal straks aflæses.

8.5 Hvis flytningen ikke meldes til E-GO  rettidigt eller korrekt, vil der blive opkrævet et gebyr for håndtering af dette. Gebyret kan findes på E-GO s gældende prisoversigt (https://E-GO .dk)

 9 Produktinformation og valg af produkt

9.1 Det fremgår af den indgåede aftale og den fremsendte ordrebekræftelse til kunden, hvilken leverance og hvilket produkt, der er aftalt mellem E-GO og kunden.

9.2 Kunden kan til enhver tid via www.e-go .dk se den aktuelle gennemsnitlige kWh-pris (E-GO  spotpris).

10 Måling og afregning af forbrug

10.1.1 E-GO  afregner den forbrugte elektricitet på baggrund af data, som netselskabet stiller til rådighed for E-GO . Kunden er forpligtet til at aflæse elmåleren, når dette kræves af netselskabet, så endelig afregning ikke forsinkes. Hvis der er tvivl om de modtagne oplysninger fra netselskabet, kan både kunden og E-GO  henvende sig til det tilhørende netselskab. Har kunden mistanke om, at elmåleren er beskadiget, står stille, registrerer forkert eller på anden måde fungerer unormalt, er kunden forpligtet til straks at underrette netselskabet. Kunden hæfter for efterreguleringer, der følger af forsinkede forbrugsdata, netselskabets korrektion af målerdata efter målefejl. Ved manglende eller fejlagtige målerdata, afregner E-GO  på basis af kundens tidligere forbrug og øvrige oplysninger om kunden og forbrugsmønsteret.

10.1.2 Kunden giver ved indgåelse af El-leveringsaftalen sit udtrykkelige samtykke til, at E-GO  indhenter oplysninger om kundens forventede årsforbrug via Datahubben hos Energinet.

10.2 E-GO Spot Standard el-aftale

Fakturerings- og forbrugsperioden løber fra den 1. til og med den sidste dag i en måned. Straks efter afslutning af en forbrugsmåned modtager E-GO oplysninger om kundens forbrug fra elnetselskabet samt timepriser fra el-producent og/eller balanceansvarlige. 

Når forbrug og timepriser er registreret for kundens målepunkt fakturerer E-GO kWh- forbruget med  tillæg af det aftale øre-påslag, omkostninger til elnetselskabet samt elafgifter og moms iht. gældende lovgivning. 

Det fakturerede beløb opkræves netto kontant med 8 dages betalingsfrist fra fakturadato.

10.3 Afregning a’conto

10.3.2 Kundens a conto forbrug opkræves månedsvis forud baseret på det forventede årsforbrug. Faktureringen sker efter hver endt måned.

10.3.3 Første a conto-opkrævning vil være 1/12 af det forventede årsforbrug og baseret på data i Energinets Datahub, hvor netselskabet indrapporterer kundens forbrug løbende alternativt et estimeret forbrug, hvis E-GO  ikke kender kundens årsforbrug på opkrævningstidspunktet.

Acontobetalinger korrigeres på næstkommende opkrævning, når E-GO  har modtaget måleraflæsning fra kundens lokale netselskab.

10.3.4 Det forventede årsforbrug baseres på oplysninger fra kundens lokale netselskab. Afregning af kundens faktiske forbrug sker løbende, baseret på måleraflæsninger som E-GO  modtager fra kundens lokale netselskab.

10.3.5 Efter aflæsninger af forbruget på kundens elmåler, foretager E-GO  korrektioner i forhold til a conto-betalingerne, og samtidig tilrettes fremtidige a conto- opkrævninger. E-GO  forbeholder sig dog retten til uden varsel at ændre a conto-opkrævningerne, hvis forbruget ændrer sig væsentligt eller i øvrigt ikke svarer til E-GO ’s estimater.

11 Tilslutning til elforsyningsnettet

11.1 Kunden skal til enhver tid være tilsluttet det kollektive el-forsyningsnet via det netselskab kunden naturligt hører til grundet den geografiske placering af kundens leveringsadresse.

11.2 Net-selskabet varetager på vegne af E-GO  transport af el fra højspændingsnettet/-tilslutningspunktet til leveringsadressen via distributionsnettet.

11.3 Ved et leverandørskifte (fx når E-GO  og kunden har indgået en aftale) skal kundens elmåler registreres af E-GO . E-GO  foretager denne registrering med samtykke fra kunden, som ikke skal foretage sig yderligere i den forbindelse med leverandørskiftet. E-GO  repræsenterer herefter kunden over for kundens netselskab.

11.4 E-GO  kan ophøre med leverancer i perioder, hvor netselskabet afbryder forsyningen. Kunden skal være særlig opmærksom på disse følgende vilkår:

  1. Netselskabet har ansvaret for en tilfredsstillende spændingskvalitet og kan afbryde forsyningen i tilfælde af nødvendigt arbejde på distributionsnettet.
  2. Kunden skal give netselskabet uhindret adgang til kundens anlæg, herunder måler og installationer på kundens ejendom i forbindelse med: afprøvning, aflæsning, kontrol, reparationer og udskiftning af anlæg samt i forbindelse med afbrydelse af forsyningen.
  3. Er elforsyningen til kundens ejendom blevet afbrudt – og der skal foretages en genåbning, er det kundens ansvar at alle elektriske apparater på ejendommen er slukkede, før genåbningen finder sted.
  4. På anmodning fra netselskabet skal kunden foretage aflæsning af elmålerne og indsende forbrugsdata til netselskabet. Netselskabet kan til enhver tid foretage kontrolaflæsning.
  5. Hvis elmåleren efter kundens optik måler forkert, skal kunden straks underrette netselskabet.
  6.  

12 Beskrivelse af leverancen

12.1 Leverancens kvalitet skal opfylde de til enhver tid gældende kvalitetsspecifikationer, som fremgår af netselskabets tilslutningsbestemmelser og/eller offentlige forskrifter. Kunden skal informere E-GO  om forhold, som kan have betydning for E-GO s mulige levering, fx større ændringer i kundens forventede forbrug. Om nødvendigt, kan E-GO  henvise kunden til at kontakte netselskabet.

12.2 E-GO  gør for god ordens skyld opmærksom på, at købelovens almindelige mangelsregler, herunder om reklamationsret, ikke gælder for abonnementer. Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven, afhænger derfor af, hvad der konkret skal leveres i henhold til El-leveringsaftalen.

13 Pris og betalingsvilkår

13.1 Pris

13.1.1 Alle priser er oplyst inkl. moms og afgifter. De aktuelle priser gældende for din El-leveringsaftale vil fremgå af www.e-go.dk/el-aftale, samt faktura fra E-GO .

13.1.2 Prisen for dit elforbrug bliver opgjort i kWh for den periode, du har modtaget el fra E-GO , og den gældende kWh-pris for din el-leveringsaftale hos E-GO . Se også afsnit 13.5 nedenfor om elprisens opbygning.

13.2 Betalingsservice og gebyrer

13.2.1 På hver faktura opkræves et faktureringsgebyr på 29 kr. for udstedelse og håndtering af betaling af faktura, hvis der ikke er sket tilmelding til Betalingsservice.

13.2.2 Når kunden er tilmeldt betaling via Betalingsservice, vil kunden som udgangspunkt blive tilmeldt med en månedlig eller kvartalsmæssig betalingsfrekvens afhængende af, hvilken frekvens, der ved El-leveringsaftalens indgåelse er aftalt.

13.2.3 Betalingspåmindelse

Såfremt faktura ikke betales rettidigt sender E-GO betalingspåmindelse med 10 dages betalingsfrist. Er faktura ikke betalt inden fristens udløb sendes 2. betalingspåmindelse med varsel om inkasso uden yderligere varsling, såfremt E-GO’s tilgodehavende ikke er betalt senest 10 dage fra udsendelse af 2. betalingspåmindelse og varsel om inkasso.

13.3 Betaling med betalingskort

13.3.1 Hvis du vælger kortbetaling som betalingsmetode, anmoder vi samtidig om dit samtykke til, at vi automatisk afregner fremtidige a conto opkrævninger fra det angivne betalingskort (eller anden valgt betalingsform, f.eks. MobilePay). Næste rate hæves herefter automatisk fra dit betalingskort, inden saldoen på din konto hos E-GO  passerer 0,- Kr. Hvis du er tilmeldt månedsbetaling med betalingskort, forbeholder E-GO  sig ret til at afregne aconto opkrævningen den sidste bankdag i måneden. E-GO  kan afregne på et vilkårligt tidspunkt, hvis kunden kommer i et rykkerforløb.

13.3.2 Det er kundens pligt at sørge for, at kortoplysninger altid er opdaterede og korrekte, så en betaling kan gennemføres, når E-GO  trækker for en acontorate.

13.4 Træk på betalingskort

13.4.1 Hvis du har givet samtykke til, at E-GO  må foretage automatiske træk på dit betalingskort, kan du til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit betalingskort. I så fald skal du dog vælge en anden gyldig betalingsmetode, så du ikke risikerer at komme i restance med dine betalinger.

13.4.2 Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, medmindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.

13.5 Elprisens opbygning

13.5.1 Kundens elpris består af 3 dele, (i) betaling for forbrug af el, (ii) transport af el samt (iii) betaling for offentlige forpligtelser og afgifter:

  1. Betaling for forbrug af el: Der afregnes for forbruget til E-GO s indkøbspris + et øretillæg for administration af aftale og indkøb af el. (I disse priselementer indgår forbrugsprisen pr. kWh som udgøres af grundlasten, profilomkostningen (kundens faktiske forbrugsmønster) samt E-GO s risikoafdækning.
  2. Betaling for transport af el: E-GO viderefakturerer på vegne af netselskabet netabonnement, nettarif og opkrævninger til Energinet.dk for leveringen af net- og systemydelser mv.

iii. Betaling for offentlige forpligtelser og afgifter: kunden betaler gældende takster for offentlige forpligtelser, elafgift og moms, som E-GO  er forpligtet til at opkræve kunden på vegne af den danske stat. Evt. refusion af dele af elafgiften kan ske, når kunden opfylder de i lovgivningen til enhver tid gældende vilkår.

13.6 Ændringer

13.6.1 Netselskabet, Energinet.dk og den danske stat kan ændre de gældende satser samt indføre yderligere former for betalinger. Dette vil i givet fald blive viderefaktureret til kunden og derfor have indvirkning på kundens samlede elpris. Sådanne ændringer, der alene følger af ændringer hos netselskabet, Energinet eller den danske stat, varsles i henhold til gældende lovgivning.

13.7 Oplysning om tariffer mv.

13.7.1 Oplysninger om aktuelle tariffer, gebyrer og andre priser fremgår af E-GO s hjemmeside (du kan se listen over gældende gebyrer på https://E-GO .dk/el-priser-og-gebyrer/), og udleveres i øvrigt altid efter anmodning ved henvendelse til E-GO .

13.8 Betalingsvilkår

13.8.1 Som udgangspunkt for aftalen vælges E-GO Spot Standardaftale.

Fakturering af E-GO Spot Standardaftalen sker månedsvis forud og senest primo ny forbrugsmåned. Betalingsbetingelser er netto kontant med seneste betalingsfrist 8 dage efter fakturadato.

13.8.2 Ved negativ kreditvurdering eller manglende betaling af E-GO Spot Standardaftalen vil kundens betalingsvilkår blive ændret til kvartalsvis  aconto forudbetaling. Med aconto menes at, fakturering baseres på et estimeret forbrug for den kommende fakturaperiode, typisk 3 måneder. Prisen er den forventede pris for den kommende periode. Efter periodens afslutning laves en regulering. Efter hver aflæsning af målerne foretages en regulering, så kunden betaler for det faktiske forbrug.

13.9 Sikkerhedsstillelse

13.9.1 Hvis E-GO  har en begrundet forventning om manglende betalingsevne eller betalingsvillighed, kan E-GO  stille krav til kunden om betryggende sikkerhed for opfyldelse af kundens betalingsforpligtelse i overensstemmelse med de til enhver tid gældende regler. E-GO  kan både stille krav om sikkerhed som vilkår for indgåelse af El-leveringsaftalen (inden levering påbegyndes) eller som et vilkår for fortsat levering af el-leverance. Dette gælder som udgangspunkt også, selvom kunden ikke aktuelt er i restance overfor E-GO , hvis E-GO  efter en samlet vurdering finder, at der er en begrundet risiko for, at E-GO  vil lide tab, hvis der ikke stilles sikkerhed for betalingen til E-GO .

13.9.2 E-GO  kan desuden kræve sikkerhedsstillelse ved dødsfald, begæring om rekonstruktionsbehandling, begæring om konkurs eller indledning af gældssanering medmindre andet er bestemt ved lov.

13.9.3 Sikkerhedens størrelse må ikke overskride E-GO s risiko i det konkrete tilfælde og kan højst udgøre 5 måneders betaling.

13.9.4 Kan kunden ikke stille den krævede sikkerhed inden for den fastsatte frist, og stilles sikkerheden fortsat ikke efter påkrav herom fra E-GO , kan E-GO  i sidste ende hæve El-leverings-aftalen med kort varsel under hensyntagen til den gældende lovgivning.

13.9.5 Dette kan i sidste ende resultere i leveranceophør og lukning af strømmen, hvis kunden ikke har tilmeldt leverancen til en anden elleverandør, indenfor den ved ophævelsen fastlagte frist.

13.10 Modregning

13.10.1 E-GO  er berettiget til at foretage modregning med ethvert forfaldent tilgodehavende og enhver forfalden gæld, som kunden måtte have til E-GO , hvis de efter dansk ret gældende betingelser for modregning er opfyldt.

14 Leveringshindringer (force majeure)

14.1 I tilfælde af force majeure suspenderes E-GO  og kundens forpligtelser overfor hinanden i henhold til disse betingelser og/eller særskilt aftale, så længe force majeure består. Force majeure forholdet skal søges overvundet hurtigst muligt. Den berørte part skal straks skriftligt orientere den anden part om forholdet og oplyse om, hvornår det forventes afhjulpet. Force majeure kan bl.a. foreligge, hvis (ikke udtømmende liste):

  1. Ekstraordinære naturkræfter, herunder jordskælv, stormflod og isvinter
  2. Samfundsfjendtlige handlinger, herunder krig, borgerlig opstand eller terror
  3. Brande, ildsvåde og hærværk
  4. It-manipulation eller andre utilsigtede hændelser, som forårsager it-og kommunikationsnedbrud
  5. Sammenbrud eller skade pa El-anlæg, der ikke skyldes netselskabets fejl eller forsømmelse
  6. Umulighed med hensyn til at opnå nødvendig arbejdskraft, maskiner, materialer eller underentreprenører.

14.2 Kan E-GO  ikke opfylde sine forpligtelser efter El-leveringsaftalen på grund af, at netselskabet eller Energinet.dk har erklæret force majeure i distributions- og/eller transmissionssystemet, udgør dette forhold tillige force majeure i forholdet mellem E-GO  og kunden.

15 E-GO s erstatningsansvar og ansvarsfritagelse

15.1 E-GO  kan alene gøres ansvarlig, hvis E-GO  har handlet groft uagtsomt eller forsætligt. E-GO  er dog ansvarlig iht. dansk rets ufravigelige regler. Medmindre andet følger af ufravigelige regler, kan E-GO  ikke gøres ansvarlig for skade eller tab, som skyldes fejl og afbrydelser i distributions- eller transmissionsnettet eller for el-leverancens tekniske kvalitet, da disse forhold administreres af nets-elskabet og er uden for E-GO s kontrol. Hvis kunden oplever problemer med distributions- eller transmissionsnettet eller ved elleverancens tekniske kvalitet, opfordrer E-GO  kunden til at kontakte sit lokale netselskab. Du kan finde det netselskab, der driver distributionsnettet i dit område, på Dansk Energis hjemmeside her: www.danskenergi.dk/vejledning/nettilslutning/find-netselskab

15.2 E-GO s samlede erstatningsansvar, hvis der er handlet groft uansvarligt fra E-GO , er begrænset til 10.000 kr. for hvert tilfælde, medmindre E-GO  er eller bliver pålagt andet ifølge ufravigelig dansk ret eller endelig afgørelse ved domstolene eller et kompetent tvistløsningsorgan.

16 Bindingsperiode og opsigelse

16.1 Bindingsperiode

16.1.1 El-leveringsaftalen kan opsiges med 1 måneds varsel til udgangen af en forbrugsmåned.  Opsigelsesvarslet på 1 måned til udgangen af en forbrugsmåned udgør således den aftaleperiode, der som minimum er aftalt mellem kunden og E-GO .

16.1.2 Kunden har, uafhængigt af bindingsperioden, fortrydelsesret som beskrevet i betingelsernes afsnit 2.3.

16.2 Opsigelse

16.2.1 Kunden og E-GO  har indgået en aftale, som er gældende for den aftalte aftaleperiode, jf. ordrebekræftelsen. El-leveringsaftalen er uopsigelig i aftaleperioden (”bindingsperioden”) som beskrevet ovenfor.

16.2.2 Opsigelse kan ske ved e-mail til e-go@e-go.dk. Husk at angive, at El-leveringsaftalen ønskes opsagt.

16.2.3 E-GO  kan varsle, at El-leveringsaftalen opsiges efter de regler, der gælder i Elforsyningsloven, herunder hvis E-GO  har anmodet om sikkerhed, jf. afsnit 11.9, og denne ikke stilles efter påkrav herom fra E-GO .

16.3 Særligt om opsigelse af el-leverancer for ejere

16.3.1 Hvis El-leveringsaftalen til et aftagenummer (adresse) opsiges, og der ikke foreligger en ny leveringsaftale til dette aftagenummer, vil E-GO  uden ugrundet ophold sende en meddelelse herom til ejeren af den ejendom, der forsynes via aftagenummeret.

16.3.2 Ejeren vil herefter få en frist på 5 hverdage, fra meddelelsen er kommet frem, til at sørge for, at der indgås en ny leveringsaftale om elforsyning til aftagenummeret. Hvis der ikke inden udløbet af fristen fastsat af E-GO , jf. ovenfor, er indgået en anden aftale om levering af el fra det tidspunkt, hvor den opsagte aftale udløber, vil E-GO  automatisk opretholde levering af el til adressen, og ejeren af adressen vil således indgå en aftale om elleverance med E-GO  om levering af el til den pågældende adresse. Dette skyldes, at E-GO  har leveringspligt efter reglerne om leveringspligt i elforsyningsloven. Meddelelsen fra E-GO  vil indeholde oplysning om det tidspunkt, hvorfra ejeren indtræder i den nye el-aftale. Der er ingen bindingsperiode for den pågældende elaftale og ejeren kan til enhver tid opsige el-leveringsaftale med 1 måneds varsel til udgangen af en måned.

16.3.3 Ejeren bindes ikke af den nye el-aftale med E-GO , hvis elforsyningen til aftagenummeret på ejerens anmodning er blevet afbrudt inden udløbet af fristen fastsat af E-GO , jf. ovenfor. Hvis ejeren anmoder E-GO  om at afbryde elforsyningen til aftagenummeret, videresender E-GO  straks anmodningen til det relevante netselskab.

16.4 Kontraktopsigelsesbetaling (ved førtidig opsigelse af El-leveringsaftalen)

16.4.1 Hvis kunden bryder El-leveringsaftalen med E-GO , skal kunden betale et frikøbsbeløb til E-GO , pr. leverance aftale (aftagernummer), som kunden bryder denne for. Aftalebrud foreligger, når El-leveringsaftalen opsiges før udløbet af den aftalte aftaleperiode (uopsigelighedsperioden), jf. ordrebekræftelsen samt ved manglende opretholdelse af det fastlagte opsigelsesvarsel på løbende måned plus en måned. Aftalebruddet skal dække E-GO s direkte økonomiske tab, hvis aftaleperioden ikke løber som aftalt jf. ordrebekræftelsen. Som minimum skal kunden betale 1.000 kr. pr. el-leveranceaftale (aftagenummer), uanset den resterende aftaleperiode.

16.5 Ophør og slutafregning E-GO  sender slutafregning til kunden senest 6 uger efter modtagelse af godkendte aflæsninger fra netselskabet. I forbindelse med slutafregning skal kunden betale et gebyr på 100 kr. for udarbejdelse af refusions- og flytteopgørelse samt slutafregning.

16.5.2 Tilsvarende sender E-GO  flytteafregning til kunden senest 6 uger efter modtagelse af godkendte aflæsninger fra netselskabet på den fraflyttede adresse. Slut- og flytteafregning betragtes som altovervejende hovedregel som endelige saldoopgørelser.

16.5.3 E-GO  tager dog forbehold for eventuelle efterføgende korrektioner og/eller reguleringer af det aflæste forbrug, hvis dette fremsendes af kundens netselskab, f.eks. i tilfælde, hvor kundens aflæsninger ikke stemmer, med det af netselskabet, faktiske aflæste forbrug.

16.5.4 Vigtigt! Hvis vores aftale om el-leverance ophører, herunder hvis du opsiger eller fortryder El-leveringsaftalen om el-leverance med E-GO , er det meget vigtigt, at du tilmelder adressen til en ny el-leverandør. I modsat fald vil el-leverancen i sidste ende ophøre, uden at der er registreret en ny el-leverandør til adressen, og der vil således ikke blive leveret el til den pågældende leveringsadresse, før der er tilmeldt en ny el-leverandør. Hvis E-GO  kan se, at der er registreret en anden ejer på adressen (aftagenummeret), vil E-GO  følge den i afsnit 17.3 anførte varslingsproces.

17 Ændring af betingelserne

17.1 E-GO  tager forbehold for prisændringer til dækning af udefrakommende omkostninger forbundet med E-GO s levering af sine ydelser i henhold til El-leveringsaftale, såsom

– Afgifter og omkostninger til netselskaber, banker, postdistributionsselskaber eller lignende,

– For at imødekomme inflation (beregnet på basis af indeks 100),

– Ved ændret lovgivning, regulering eller praksis,

– Ved produktændringer,

– For at skabe incitament til at reducere/ændre energiforbruget eller incitament til en mere effektiv kundeadfærd i forbindelse med administration af El-leveringsaftale.

17.2 Ændringerne iværksættes med forudgående varsel i overensstemmelse med gældende lovgivning.

17.3 E-GO  forbeholder sig desuden ret til ensidigt at ændre disse leveringsbetingelser og vilkårene i El-leveringsaftalen, herunder priserne. Ændringer til ugunst for kunden kan indføres af E-GO  med 3 måneders varsel. Ønsker kunden ikke at fortsætte El-leveringsaftalen på de ændrede vilkår, kan kunden opsige El-leveringsaftalen med virkning fra ændringens ikrafttræden.

18 Kontaktoplysninger

18.1 Hvis du har spørgsmål til dit el-abonnement, er du altid E-GO  til at kontakte os via følgende kontaktoplysninger:

E-GO  aps. cvr 43023594, Islevdalvej 124, 2610 Rødovre, tlf. 33 365 365 email E-GO@E-GO .dk

19 Uoverensstemmelser

19.1 Kundeklager

19.1.1 I henhold til forbrugeraftaleloven, er E-GO s håndtering af klager således:

19.1.2 Hvis du ønsker at klage, så send en mail til E-GO  (e-go@e-go .dk) med en begrundelse af klagen og en beskrivelse af de forhold, du er utilfreds med. E-GO  vil herefter gennemgå klagen og træffe en beslutning om det videre forløb på baggrund heraf.

19.1.3 Hvis du ikke er enig i E-GO s beslutning, kan du klage til:

19.1.4 Ankenævnet for Energiområdet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, tlf. 41 71 50 00 eller på mailpost@energianke.dk www.energianke.dk.

19.1.5 Hvis du er forbruger og har bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

19.2 Lovvalg

  • Tvister mellem kunden og E-GO  afgøres efter dansk ret.
  1. Persondatapolitik, generelt

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr., CPR eller CVR nummer og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos E-GO  Aps. og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes medmindre kundeforholdet fornyes eller forlænges senest ved udløbet af 5 års perioden.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruges til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige er selskabets administrerende direktør..

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på e-go@e-go .dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: e-go@e-go.dk Kan det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odrevt. 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 1/12-2023